woensdag 6 april 2011

Husqvarna 2000

Jammer genoeg moest ik 'de-van-mijn-zus-geleende' naaimachine weer inleveren...maar het freubelen op de naaimachine is me zo goed bevallen dat ik er graag 1 zelf wil aanschaffen. Vriendje-lief herinnerde me er even aan dat 'hij toch nog een oude naaimachine heeft staan'...? Deze heeft hij een tijd terug bij een soort van garage-sale ingepikt...

Husqvarna 2000, manufactured in 1971(!!) Hoe cool? Inclusief handleiding en originele koffer...
Tot vanavond dus nog geen blik op geworpen...geen flauw idee of hij het doet, maar hij staat al erg leuk op tafel! Wellicht zijn er wat dames met goede ervaringen en tips?


Voor mijn nichtje, die afgelopen maandag jarig was, had ik nog een leuk kadootje in elkaar gefreubeld. Erg leuk om te maken maar super om te geven! Voor het stokje heb ik een bamboestok gebruikt, deels ingekort, die je normaal naast je plant/boom in de tuin zet ;-)



Liefs Jolanda

5 opmerkingen:

  1. Zo'n oud machientje had ik ook, maar daar werd ik uiteindelijk helemaal knettergek van. Hij deed het alleen als mijn moeder er achter zat ;-)
    Ik heb dus een goedkope bij de kijkshop gehaald.
    Voldoet prima voor t simpele stick en naaiwerk.
    succes ermee!even goed olie-en lijkt me iig.
    Kadootje voor je nichtje is ook lief geworden zeg!
    groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mijn oma zou zeggen: Kijk wie wat bewaard die heeft nog wat! Meid ik heb totaal geen verstand van een naaimachine (dat heb ik weer van andere dingen hahha) dus ik kan je niet helpen. Iedere geval succes !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. de husqvarna 2000 was destijds de machine der machines. als íe het nog doet (even goed oliën) heb je er dus een hele goeie aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ons oudje is er helaas mee opgehouden. Was dan wel geen Husqvarna maar een Elna. Na dik 25 jaar trouwe dienst hebben we 'm omgeruild voor een Pfaff. Maar zo heerlijk stikken als dat oude ding deed, tja... dat mis je toch wel hoor. De nieuwerwetse machines zijn van alle gemakken voorzien en kunnen o zoveel. Maar daardoor kan er ook o zoveel misgaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bofkont. Ik heb mijn Huskie, Husqvarna 2000 ,ook oranje, afgestaan bij de aanschaf van een naai- en lockmachine van een ander merk. Ik had eerst door het vele naaien de spoelhouder al totaal versleten en toen brak, alweer door het vele gebruik, de stang waar het voetje aan vast zit. Omdat het nog een "mechanische" en niet computergestuurde machine is, werd hij dankbaar voor inruil geaccepteerd. Mijn nieuwe machine heeft automatische voetdruk en dat is blee-bee, want hij kan berenstof (mohair) niet met de goede druk naaien, omdat dat door de veerkracht van de haren aanvoelt als een dunne stof, gevolg kierende naden. Balen. Mijn Huskie had er geen moeite mee, ik kan je alleen maar feliciteren met dit "oudje". je naait er moeiteloos allerlei lagen en diktes patchwork mee. Zorg dat je een voorraadje naalden in verschillende diktes hebt, van 60 tot denim, naalddikte en garensoort maken echt verschil. Overigens gebruik ik mijn moeders oude naaimachine van voor 1900 nog wel eens voor katoenen stofjes in kleine quiltprojecten. lekker draai het wieletje nog eens rond.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je mijn blog bezoekt en een bericht achterlaat!